Indskolingen
Indskolingen
Indskolingen
I 0. Klasse er der plads til alle. Selvom vi alle er forskellige, har vi fælles mål, sociale regler og rammer, som udgør kernen i vores fællesskab og glæden ved at være begyndt i skole.
I 0. Klasse er der plads til alle. Selvom vi alle er forskellige, har vi fælles mål, sociale regler og rammer, som udgør kernen i vores fællesskab og glæden ved at være begyndt i skole.
I 0. Klasse er vi meget nysgerrige og spændte. Leg og bevægelse er en stor del af hverdagen.
I 0. Klasse er vi meget nysgerrige og spændte. Leg og bevægelse er en stor del af hverdagen.
Alle børn har forpligtigelser og ansvar overfor sig selv og i relationen med “den anden”. Vi oplever nye ting hver dag, som vi skal øve os på - og øvelse gør mester!
Alle børn har forpligtigelser og ansvar overfor sig selv og i relationen med “den anden”. Vi oplever nye ting hver dag, som vi skal øve os på - og øvelse gør mester!
Vi stifter bekendtskab med dansksystemet “ Den første læsning”, hvor vi møder Ida og Emil i den tilhørende app, sideløbende med vi arbejder i opgavebøgerne. Vi lærer alle bogstavernes navne og lyde, vi tegner og farvelægger, vi klapper stavelser og bruger sanserne og vores motorik. Vi synger også sange og hører historier.
Vi stifter bekendtskab med dansksystemet “ Den første læsning”, hvor vi møder Ida og Emil i den tilhørende app, sideløbende med vi arbejder i opgavebøgerne. Vi lærer alle bogstavernes navne og lyde, vi tegner og farvelægger, vi klapper stavelser og bruger sanserne og vores motorik. Vi synger også sange og hører historier.
Vi arbejder fælles, i små grupper, parvis og individuelt.
Vi arbejder fælles, i små grupper, parvis og individuelt.
Vores matematik system hedder “Format 0”, og her kommer vi fx. En tur til stranden og i cirkus i vores opgavebog. Vi lærer tal og tallenes navne. Vi skriver, tegner, klipper og leger.
Vores matematik system hedder “Format 0”, og her kommer vi fx. En tur til stranden og i cirkus i vores opgavebog. Vi lærer tal og tallenes navne. Vi skriver, tegner, klipper og leger.
Vi lærer også sange, som kan hjælpe os med at huske tallene.
Vi lærer også sange, som kan hjælpe os med at huske tallene.
I matematiktimerne arbejder vi også fælles, i små grupper, parvis og individuelt.
I matematiktimerne arbejder vi også fælles, i små grupper, parvis og individuelt.
Vi er fælles med hele skolen til morgensamlingen og arbejder endvidere tværfagligt med de øvrige indskolingsklasser i både dansk, matematik, blokdage ( billedkunst, historie, religion og naturfag) samt fx. “24 timer i naturen” og forskellige faguger.
Vi er fælles med hele skolen til morgensamlingen og arbejder endvidere tværfagligt med de øvrige indskolingsklasser i både dansk, matematik, blokdage ( billedkunst, historie, religion og naturfag) samt fx. “24 timer i naturen” og forskellige faguger.
Vi er også en del af skolens årlige musical.
Vi er også en del af skolens årlige musical.
Vi har alle sammen en Chromebook til rådighed, som vi også bruger i timerne. Her repeterer vi og udfordrer os selv i de forskellige læringsapps.
Vi har alle sammen en Chromebook til rådighed, som vi også bruger i timerne. Her repeterer vi og udfordrer os selv i de forskellige læringsapps.
Hver enkelt elev tilgodeses både socialt, menneskeligt og fagligt.
Hver enkelt elev tilgodeses både socialt, menneskeligt og fagligt.
Lejrtur - de sidste uger inden sommerferien:
Lejrtur - de sidste uger inden sommerferien:
0.-3. årgang tager på lejrtur i lokalområdet.
0.-3. årgang tager på lejrtur i lokalområdet.
Vi overnatter 1 eller 2 gange eks i Karby, i shelters, telt o.l.
Vi overnatter 1 eller 2 gange eks i Karby, i shelters, telt o.l.
Turen handler om: samvær, natur, kultur, oplevelser og leg
Turen handler om: samvær, natur, kultur, oplevelser og leg